Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34744
Title: The problem of the social elevation mechanism in modem education
Other Titles: Проблема механизма социального возвышения в современном образовании
Authors: Selivanova, O. A.
Селиванова, О. А.
Keywords: elevation mechanism
social catapult
prevention
social mobility
механизм возвышения
социальная катапульта
профилактика
социальная мобильность
Issue Date: 2012
Publisher: Tyumen State University
Citation: Selivanova, O. A. The problem of the social elevation mechanism in modem education / O. A. Selivanova // Tyumen State University Herald. — 2012. — № 9 : Pedagogics. Psichology. — P. 29–35.
Abstract: In this article there is a description of the social elevation mechanism as a leading factor of social mobility, and a short overview of past variants in the social elevation mechanism. The main problem connected with the strain of the social elevation system in the modem educational and social sphere of the Russian Federation and its reasons are analyzed. The most important ways of prevention of the social elevation mechanism's strain are described. These ways are defined in the context of general and complementary education at regional level.
В этой статье дается описание механизма социального возвышения как ведущего фактора социальной мобильности, а также краткий обзор прошлых вариантов механизма социального возвышения. Проанализирована основная проблема, связанная с деформацией системы социального обеспечения в современной образовательной и социальной сфере Российской Федерации, и ее причины. Описаны наиболее важные способы предотвращения деформации механизма социального обеспечения. Эти пути определены в контексте общего и дополнительного образования на региональном уровне.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34744
Source: Tyumen State University Herald. — 2012. — № 9 : Pedagogics. Psychology
Appears in Collections:Tyumen State University Herald

Files in This Item:
File SizeFormat 
TSUHerald_2012_9_29_35.pdf571.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.