Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34748
Title: | Training future specialists in professional adaptation skills, ways of self-development and career planning |
Other Titles: | Обучение будущих специалистов навыкам профессиональной адаптации, способам саморазвития и планирования карьеры |
Authors: | Fugelova, T. A. Фугелова, Т. А. |
Keywords: | context teaching technology of «Case study» methods of interactive involvement «the method of Gronholm» professional mobility контекстное обучение технология «Case study» методы интерактивного вовлечения «метод Гронхольма» профессиональная мобильность |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Tyumen State University |
Citation: | Fugelova, T. A. Training future specialists in professional adaptation skills, ways of self-development and career planning / T. A. Fugelova // Tyumen State University Herald. — 2012. — № 9 : Pedagogics. Psichology. — P. 57–63. |
Abstract: | The training of a future specialist for professional adaptation must be done even in higher educational institutions. The context of education from the point of view of subject-specific and social aspects plays the basic role in solving this question. Work concerning this problem has been done in consecutive stages of modeling of content, methods and organizational forms, and teaching techniques: the technique of «Case study», methods of interactive involvement, the «Method of Gronholm». Подготовка будущего специалиста к профессиональной адаптации должна проводиться еще в высших учебных заведениях. Основную роль в решении этого вопроса играет контекст образования с точки зрения предметных и социальных аспектов. Работа над этой проблемой проводилась на последовательных этапах моделирования содержания, методов и организационных форм, а также методов обучения: методика «Case study», методы интерактивного вовлечения, «Метод Гронхольма». |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34748 |
Source: | Tyumen State University Herald. — 2012. — № 9 : Pedagogics. Psychology |
Appears in Collections: | Tyumen State University Herald
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.