Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34781
Title: | Организация синхронной и асинхронной коммуникации при обучении иностранному языку в тюменском государственном университете |
Other Titles: | Organization of synchronous and asynchronous communication in foreign language teaching at Tyumen State University |
Authors: | Логинова, Е. А. Loginova, E. A. |
Keywords: | обучающая платформа Moodle синхронное обучение асинхронное обучение смешанное обучение электронное обучение учебный процесс Moodle learning platform synchronous learning asynchronous learning blended learning electronic learning education process |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Российский новый университет |
Citation: | Логинова, Е. А. Организация синхронной и асинхронной коммуникации при обучении иностранному языку в тюменском государственном университете / Е. А. Логинова // Высшее образование сегодня. — 2020. — № 4. — С. 37–41. |
Abstract: | Рассмотрены актуальные вопросы организации синхронной и асинхронной коммуникации при обучении иностранному языку в Тюменском государственном университете при использовании образовательной платформы Moodle. Описаны их особенности в условиях применения технологии смешанного обучения. Установлено, что интеграция информационно-коммуникационных технологий в учебный процесс приводит к пересмотру места и роли преподавателя: его основной задачей становится не передача знаний, а стимулирование интереса и мотивации к изучению иностранного языка, помощь в усвоении материала и творческом развитии, а также в организации учебной деятельности студента, повышении объективности контроля обучения, получении обратной связи. Приведены примеры организации смешанного обучения для студентов направления «Международные отношения» по теме «Тюмень – ворота Сибири». Выявлены преимущества и недостатки синхронного, асинхронного и смешанного обучения. Сделаны выводы о целесообразности их использования в процессе обучения иностранному языку. The article studies a number of issues related to the organization of synchronous and asynchronous communication while teaching a foreign language with the help of Moodle learning platform at University of Tyumen. In this connection, the peculiarities of functioning of those types of communication in a blended learning environment are discussed. The integration of information and communication techniques into the learning process involves reconsidering the place and role of the teacher, whose major task now is not to transferknowledge, but stimulate interest in students, motivate them towards learning a foreign language, help them consolidate information and develop creatively, as well as organize students’ curricular activities, mind the impartiality in assessing their results and not forget about the feedback. The implementation of blended learning is demonstrated on the topical lessons «Tyumen is the gate of Siberia», developed for students majoring in International Relations. Both advantages and disadvantages of synchronous, asynchronous and blended types of learning have been identifi ed. The article also gives a summary of how feasible and important employing such forms of learning in teaching foreign languages. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34781 |
ISSN: | 1726-667X |
Source: | Высшее образование сегодня = Higher education today. — 2020. — № 4 |
Appears in Collections: | Научные сборники, статьи, препринты
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.