Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/35484
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVasyura, S. A.en
dc.contributor.authorKorobeinikova, Y. P.en
dc.contributor.authorВасюра, С. А.ru
dc.contributor.authorКоробейникова, Н. З.ru
dc.date.accessioned2024-12-23T04:23:28Z-
dc.date.available2024-12-23T04:23:28Z-
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationVasyura, S. A. Coping strategies of the students with different levels of communicative activity / S. A. Vasyura, Y. P. Korobeinikova // Tyumen State University Herald. — 2013. — № 9 : Pedagogics. Psychology. — P. 166–171.en
dc.identifier.issn2307-6445
dc.identifier.urihttps://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/35484-
dc.description.abstractThe modem society, characterized by instability, increasing requirements for an activity in different life spheres, causes students’ difficult life situations. The experience of such situations and having difficulties in coping with them, can lead to violations of social adaptation. The interest to the problem is combined with a limited number of psychological studies of the students’ communicative activity in coping with difficult life situations. As a result of an empirical study of students with different levels of a communicative activity, the differences in the choice of adaptive, relatively adaptive and non-adaptive coping strategies were made. The practical significance of the study is due to the need of the development of methods and means to help students move from passive forms of behavior in a difficult situation to the active, conscious purposeful strategies. Obviously, the communicative activity can be considered as a resource of the student ’s coping behavior, providing him with a wider range of possibilities of coping with difficult life situations.en
dc.description.abstractСовременное общество, характеризующееся нестабильностью, повышением требований к деятельности в различных сферах жизнедеятельности, приводит к возникновению у студентов сложных жизненных ситуаций. Переживание таких ситуаций и трудности в преодолении их могут привести к нарушениям социальной адаптации. Интерес к проблеме сочетается с ограниченным количеством психологических исследований коммуникативной активности студентов в преодолении трудных жизненных ситуаций. В результате эмпирического исследования студентов с разным уровнем коммуникативной активности были выявлены различия в выборе адаптивных, относительно адаптивных и неадаптивных копинг-стратегий. Практическая значимость исследования обусловлена необходимостью разработки методов и средств, помогающих студентам перейти от пассивных форм поведения в трудной ситуации к активным, осознанным целенаправленным стратегиям. Очевидно, что коммуникативную деятельность можно рассматривать как ресурс совладающего поведения студента, предоставляющий ему более широкий спектр возможностей совладания с трудными жизненными ситуациями.ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoenen
dc.publisherTyumen State Universityen
dc.relation.ispartofTyumen State University Herald. — 2013. — № 9 : Pedagogics. Psychologyen
dc.subjectcommunicative activity, resources of the student’s coping strategy, difficult life situationen
dc.subjectкоммуникативная активность, ресурсы копинг-стратегии студента, трудная жизненная ситуацияru
dc.titleCoping strategies of the students with different levels of communicative activityen
dc.title.alternativeКопинг-стратегии студентов с разным уровнем коммуникативной активностиru
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
local.description.firstpage166
local.description.lastpage171
local.issue9
Appears in Collections:Tyumen State University Herald

Files in This Item:
File SizeFormat 
TSUHerald_2013_9_166_171.pdf512.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.