DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Vasyura, S. A. | en |
dc.contributor.author | Korobeinikova, Y. P. | en |
dc.contributor.author | Васюра, С. А. | ru |
dc.contributor.author | Коробейникова, Н. З. | ru |
dc.date.accessioned | 2024-12-23T04:23:28Z | - |
dc.date.available | 2024-12-23T04:23:28Z | - |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Vasyura, S. A. Coping strategies of the students with different levels of communicative activity / S. A. Vasyura, Y. P. Korobeinikova // Tyumen State University Herald. — 2013. — № 9 : Pedagogics. Psychology. — P. 166–171. | en |
dc.identifier.issn | 2307-6445 | |
dc.identifier.uri | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/35484 | - |
dc.description.abstract | The modem society, characterized by instability, increasing requirements for an activity in different life spheres, causes students’ difficult life situations. The experience of such situations and having difficulties in coping with them, can lead to violations of social adaptation. The interest to the problem is combined with a limited number of psychological studies of the students’ communicative activity in coping with difficult life situations. As a result of an empirical study of students with different levels of a communicative activity, the differences in the choice of adaptive, relatively adaptive and non-adaptive coping strategies were made. The practical significance of the study is due to the need of the development of methods and means to help students move from passive forms of behavior in a difficult situation to the active, conscious purposeful strategies. Obviously, the communicative activity can be considered as a resource of the student ’s coping behavior, providing him with a wider range of possibilities of coping with difficult life situations. | en |
dc.description.abstract | Современное общество, характеризующееся нестабильностью, повышением требований к деятельности в различных сферах жизнедеятельности, приводит к возникновению у студентов сложных жизненных ситуаций. Переживание таких ситуаций и трудности в преодолении их могут привести к нарушениям социальной адаптации. Интерес к проблеме сочетается с ограниченным количеством психологических исследований коммуникативной активности студентов в преодолении трудных жизненных ситуаций. В результате эмпирического исследования студентов с разным уровнем коммуникативной активности были выявлены различия в выборе адаптивных, относительно адаптивных и неадаптивных копинг-стратегий. Практическая значимость исследования обусловлена необходимостью разработки методов и средств, помогающих студентам перейти от пассивных форм поведения в трудной ситуации к активным, осознанным целенаправленным стратегиям. Очевидно, что коммуникативную деятельность можно рассматривать как ресурс совладающего поведения студента, предоставляющий ему более широкий спектр возможностей совладания с трудными жизненными ситуациями. | ru |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Tyumen State University | en |
dc.relation.ispartof | Tyumen State University Herald. — 2013. — № 9 : Pedagogics. Psychology | en |
dc.subject | communicative activity, resources of the student’s coping strategy, difficult life situation | en |
dc.subject | коммуникативная активность, ресурсы копинг-стратегии студента, трудная жизненная ситуация | ru |
dc.title | Coping strategies of the students with different levels of communicative activity | en |
dc.title.alternative | Копинг-стратегии студентов с разным уровнем коммуникативной активности | ru |
dc.type | Article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
local.description.firstpage | 166 | |
local.description.lastpage | 171 | |
local.issue | 9 | |
Appears in Collections: | Tyumen State University Herald
|