Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/8662
Title: Совершенствование системы подготовки учителя физической культуры в педагогическом ВУЗе
Other Titles: The improvement of physical culture teachers training system
Authors: Polivaev, A. G.
Поливаев, А. Г.
Keywords: competence
quality of teachers training
компетентность
качество педагогического образования
Issue Date: 2013
Publisher: Московский политехнический университет
Citation: Поливаев, А. Г. Совершенствование системы подготовки учителя физической культуры в педагогическом ВУЗе / А. Г. Поливаев. – Текст : электронный // Высшее образование в России. – Москва : [б. и.], 2013. – № 11. – С. 134-137.
Abstract: The article analyzes the problem of raising the quality of training students at faculties of physical education of pedagogical colleges. The paper presents the experience of organizing training process at the faculty of physical education of P.P. Ershov Ishim State Teacher’s Training Institute considering individual psychological peculiarities of students and their suitability for the requirements of teacher’s profession. The article suggests the ways of improving the education quality of teachers training based on selection and organization of learning process considering students’ personal characteristics.
В статье анализируются проблемы подготовки студентов физкультурного факультета педагогического вуза, опыт построения учебного процесса с учетом индивидуально-психологических особенностей студентов и их соответствия требованиям педагогической профессии. В статье предлагаются пути совершенствования качества подготовки будущих учителей физической культуры на основе отбора и обучения студентов с учетом их личностных характеристик.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/8662
ISSN: 0869-3617
2072-0459
Source: Высшее образование в России. – 2013. – № 11
Appears in Collections:Научные сборники, статьи, препринты

Files in This Item:
File SizeFormat 
vovR2013_11_134_137.pdf202.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.