Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/29743
Title: Педагогическая помощь учащимся с разной степенью проявления интеллектуальной одаренности
Other Titles: Pedagogical assistance to students with varying degrees of intellectual giftedness
Authors: Строкова, Т. А.
Strokova, T. A.
Keywords: одаренные дети
индивидуальные методы обучения
элективная дифференциация образования
принципы проектирования индивидуальных стратегий
групповые стратегии обучения
gifted children
individual teaching methods
elective differentiation of education
principles of designing individual strategies
group learning strategies
Issue Date: 2004
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Строкова, Т. А. Педагогическая помощь учащимся с разной степенью проявления интеллектуальной одаренности / Т. А. Строкова. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2004. — № 2. — С. 187–198.
Abstract: В статье рассматриваются особенности новой образовательной практики развития одаренных и потенциально способных учащихся: принципы и технологии проектирования индивидуальных и групповых методов обучения, организация элективной дифференциации образования, способы развития конвергентного и дивергентного мышления.
The author tackles the peculiarities of the new educational practice to develop gifted and potentially able school-children focusing upon principles and technologies of individual and team teaching methods, managing of elective differentiation of education, as well as upon different ways to develop convergent and divergent thinking.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/29743
ISSN: 1562-2983
Source: Вестник Тюменского государственного университета. — 2004. — № 2
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnikTyumGU_2004_2_187_198.pdf10.35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.