Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/29743
Title: | Педагогическая помощь учащимся с разной степенью проявления интеллектуальной одаренности |
Other Titles: | Pedagogical assistance to students with varying degrees of intellectual giftedness |
Authors: | Строкова, Т. А. Strokova, T. A. |
Keywords: | одаренные дети индивидуальные методы обучения элективная дифференциация образования принципы проектирования индивидуальных стратегий групповые стратегии обучения gifted children individual teaching methods elective differentiation of education principles of designing individual strategies group learning strategies |
Issue Date: | 2004 |
Publisher: | Издательство Тюменского государственного университета |
Citation: | Строкова, Т. А. Педагогическая помощь учащимся с разной степенью проявления интеллектуальной одаренности / Т. А. Строкова. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2004. — № 2. — С. 187–198. |
Abstract: | В статье рассматриваются особенности новой образовательной практики развития одаренных и потенциально способных учащихся: принципы и технологии проектирования индивидуальных и групповых методов обучения, организация элективной дифференциации образования, способы развития конвергентного и дивергентного мышления. The author tackles the peculiarities of the new educational practice to develop gifted and potentially able school-children focusing upon principles and technologies of individual and team teaching methods, managing of elective differentiation of education, as well as upon different ways to develop convergent and divergent thinking. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/29743 |
ISSN: | 1562-2983 |
Source: | Вестник Тюменского государственного университета. — 2004. — № 2 |
Appears in Collections: | Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.