Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14014
Title: К вопросу о профессиональном развитии педагога-повышение квалификации и членство в педагогических сообществах
Other Titles: About the professional development of teacher: raising of qualification and membership in the professional communities
Authors: Собкин, Владимир Самуилович
Dmitry, V. Adamchuk
Vladimir, S. Sobkin
Адамчук, Дмитрий Владимирович
Keywords: sociological research;professional success;social and psychological health;motivation for professional development;professional education community;professional development;Professional training;социологическое исследование;Повышение квалификации;мотивация профессионального развития;профессиональные педагогические сообщества;профессиональное развитие;оценка профессиональной успешности;социально-психологическое самочувствие
Issue Date: 2015
metadata.dc.relation.ispartof: Вестник ТюмГУ: Социально-экономические и правовые исследования. 2015. Том 1 №2(2)
Abstract: Статья основана на материалах социологического опроса, проведенного Институтом социологии образования РАО в 2014 г. среди 3515 педагогов 8 регионов (Москва, Московская область, Санкт-Петербург, Белгородская область, Республика Карелия, Красноярский край, Новосибирская область, Ярославская область). В статье рассматриваются вопросы профессионального развития педагогов. Представленный материал структурно разделен на четыре основные темы: самооценка учителем своей профессиональной компетентности; отношение к традиционным формам повышения квалификации; включенность в деятельность педагогических сообществ; структурный анализ мотивации к повышению квалификации в зависимости от социального самочувствия . The article is based on sociological research materials, provided by the Institute of Sociology of Education RAE in 2014 among 3515 teachers in 8 regions (Moscow, Moscow region, St. Petersburg, Belgorod region, Republic of Karelia, Krasnoyarsk region, Novosibirsk region, Yaroslavl region). In the article the authors deal with the issues of teachers' professional development. The presented material is structured according to four main themes: self-assessment of a teacher's professional competence; the attitude to traditional forms of training; inclusion in the activities of the education community; structural analysis of the motivation professional training, depending on the social interaction of a teacher.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14014
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Социально-экономические и правовые исследования

Files in This Item:
File SizeFormat 
Собкин.pdf20,49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.