Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14338
Title: | Дидактические средства активизации креативного потенциала учащихся в процессе решения творческих задач |
Other Titles: | Didactic means of activization of creative potential of pupils in the process of solving creative problems |
Authors: | Degtyarev, S. N. Дегтярев, С. Н. |
Keywords: | logical thinking creative activity creative potential intuition creativity developing teaching интуиция логическое мышление творческая деятельность креативный потенциал креативность развивающее обучение |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Издательство Тюменского государственного университета |
Citation: | Дегтярев, С. Н. Дидактические средства активизации креативного потенциала учащихся в процессе решения творческих задач / С. Н. Дегтярев // Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология / главный редактор Г. Ф. Шафранов-Куцев. – Тюмень : Издательство Тюменского государственного университета, 2012. – № 9. – С. 56-63. |
Abstract: | The possibility of the development of general and operative preparedness of senior pupils to complete creative thinking activity based on the achievements of cognitive psychology is shown. The article gives the results of the experiment on the use of tests in the form of divergent maps for the purpose of increasing operative preparedness for the solution of creative tasks. На основе достижений когнитивной психологии показана возможность формирования общей и оперативной готовности старшеклассников к выполнению творческой познавательной деятельности. Приводятся результаты эксперимента по использованию тестов в форме дивергентных карт с целью повышения оперативной готовности к решению творческих задач. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14338 |
ISSN: | 1562-2983 1994-8484 |
Source: | Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология. – 2012. – № 9 |
Appears in Collections: | Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.