Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14342
Title: | О гуманитарной специфике научно-педагогического исследования |
Other Titles: | About humanitarian specifics of scientific and pedagogical research |
Authors: | Zakirova, A. F. Закирова, А. Ф. |
Keywords: | conceptualizing reversibility of thinking hermeneutic circle relation of the converted form dialogue biographical method pedagogical syllogism mereological conclusion simulacrum terminologization metaphorization cultural mediator mediating comprehension interpretation pedagogical hermeneutics humanization педагогический силлогизм понимание педагогическая герменевтика гуманитаризация концептуализация обратимость мышления герменевтический круг отношение превращенной формы диалог биографический метод мереологическое умозаключение симулякр терминологизация опосредование метафоризация медиатор культуры интерпретация |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Издательство Тюменского государственного университета |
Citation: | Закирова, А. Ф. О гуманитарной специфике научно-педагогического исследования / А. Ф. Закирова // Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология / главный редактор Г. Ф. Шафранов-Куцев. – Тюмень : Издательство Тюменского государственного университета, 2012. – № 9. – С. 12-19. |
Abstract: | The article is devoted to the methodological problem of the humanization of the pedagogical research. The author characterizes means and methods of the pedagogical hermeneutics which help to stimulate thorough and deep scientific comprehension of the pedagogical realities from the cultural point of view. Статья посвящена методологической проблеме гуманитаризации научно-педагогического исследования. Автор характеризует средства и методы педагогической герменевтики, способствующие более полному и глубокому научному постижению педагогических реалий с позиций культуры и ценностно-смысловой значимости. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14342 |
ISSN: | 1562-2983 1994-8484 |
Source: | Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология. – 2012. – № 9 |
Appears in Collections: | Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.