Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14342
Title: О гуманитарной специфике научно-педагогического исследования
Other Titles: About humanitarian specifics of scientific and pedagogical research
Authors: Закирова, Альфия Фагаловна
Alfiya, F. Zakirova
Keywords: мереологическое умозаключение;симулякр;терминологизация;метафоризация;медиатор культуры;интерпретация;pedagogical hermeneutics;humanization;концептуализация;обратимость мышления;герменевтический круг;отношение превращенной формы;диалог;биографический метод;педагогический силлогизм;понимание;педагогическая герменевтика;гуманитаризация;conceptualizing;reversibility of thinking;hermeneutic circle;relation of the converted form;dialogue;biographical method;pedagogical syllogism;mereological conclusion;simulacrum;terminologization;metaphorization;cultural mediator;mediating;interpretation;опосредование;comprehension
Issue Date: 2012
metadata.dc.relation.ispartof: Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates. Педагогика. Психология 2012
Abstract: Статья посвящена методологической проблеме гуманитаризации научно-педагогического исследования. Автор характеризует средства и методы педагогической герменевтики, способствующие более полному и глубокому научному постижению педагогических реалий с позиций культуры и ценностно- смысловой . The article is devoted to the methodological problem of the humanization of the pedagogical research. The author characterizes means and methods of the pedagogical hermeneutics which help to stimulate thorough and deep scientific comprehension of the pedagogical realities from the cultural point of view.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14342
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File SizeFormat 
Закирова.docx13,23 kBUnknownView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.