Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14343
Title: Методические проблемы актуализации идей экологической деонтологии в педагогической практике
Other Titles: The problems of mainstream ideas of еcological deontology in educational practice
Authors: Игнатов, Сергей Борисович
Sergey, B. Ignatov
Keywords: the competence approach;ecological-legal education;Ecological deontology;the content of education. Концепция устойчивого развития цивилизации;компетентностный подход;эколого-правовое образование;Экологическая деонтология;содержание образования
Issue Date: 2012
metadata.dc.relation.ispartof: Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates. Педагогика. Психология 2012
Abstract: Экологическая деонтология — новая сфера социально-гуманитарных исследований. Это целостная система знаний об общественно значимых, экологически обоснованных нормах и правилах поведения и деятельности человека в природной среде. Одним из способов реализации ее идей в педагогической практике является эколого-правовое образование. Автор указывает конкретные пути повышения эколого-правового потенциала образования за счет реализации в его содержании компетентностного, интегративного и деятельностного . Ecological deontology is a new sphere of social and humanitarian studies. It is a holistic system of knowledge about socially significant, environmentally sound standards and rules of conduct and human activities in the natural environment. One of the ways to implement its ideas in teaching practice is ecological law-related education. The author points out specific ways to improve the environmental and legal capacity of education through the implementation of its content competency, integrative and active approach.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14343
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File SizeFormat 
Игнатов.pdf985,11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.