Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/15194
Title: О языковой особенности китайского языка и стратегии преподавания его студентам в России
Other Titles: The Peculiarities of the Chinese Language and Methods of Its Teaching to Russian Students
Authors: Юйфу, Чжу
Jingwen, Wu
Zhu, Yufu
Цзинвэнь, У.
Keywords: Chinese;teaching methodology;language features;Russian;языковая особенность;преподавание и методика;языковые препятствия и стратегии решения проблемы;преподавание китайского языка в иноязычной среде;китайский язык;teaching Chinese to foreign students;increase of the training effect;language pedagogy
Issue Date: 2017
Citation: Чжу Юйфу. О языковой особенности китайского языка и стратегии преподавания его студентам в России / Чжу Юйфу, У. Цзинвэнь // Вестник Тюменского государственного университета. Гуманитарные исследования. Humanitates. - 2017. - Т. 3, № 2. - С. 8-22.
metadata.dc.relation.ispartof: Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates. 2017. Том 3 №2
Abstract: В статье предпринимается попытка сопоставительного исследования особенностей китайского языка с точки зрения методики его преподавания как второго иностранного русским и зарубежным студентам в ТюмГУ. Для преодоления языковых препятствий в изучении и повышения качества его преподавания авторы предлагают различные учебные методы и способы, полезные для подготовки квалифицированных китаистов, преподающих китайский язык иностранным студентам. В ходе анализа и сопоставления выявлены языковые особенности китайского языка и разница между ним и русским в языковом семействе, а также указаны 4 больших языковых препятствия для русских студентов на первом этапе учебы и стратегия их . This paper is an attempt to do a comparative study which is focusing on different methods of teaching Chinese as a second foreign language to Russian and other foreign students at Tyumen State University. It is of great significance to overcome the language barrier while learning Chinese and enhance the Chinese teaching standard. Thus, the authors propose various teaching methods, contributing not only to teaching Chinese to Russian students and other foreign students, but also to sinologists for further study. In their comparative analysis the authors discuss linguistic features of the Chinese language and its dissimilarity with the Russian language; moreover, this article lists 4 major obstacles for the Russian students at the first stage of their studies, as well as the strategy to overcome them.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/15194
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File SizeFormat 
008_022.pdf538,48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.