Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/21331
Title: Драконы как ключевой символ в китайской культуре
Other Titles: Dragons as a main symbol of chinese culture
Authors: Рюмина, А. В.
Сулекбаева, Н. В.
Косинцева, А. Ю.
Ryumina, A. V.
Sulekbaeva, N. V.
Kosintseva, A. Yu.
Keywords: китайский драконы
китайская культура
мифология
мифы о драконах
символ Китая
девять сыновей дракона
Chinese dragons
Chinese culture
mythology
myths about dragons
symbol of China
nine sons of the dragon
Issue Date: 2015
Publisher: Кафедра иностранных языков и межкультурной профессиональной коммуникации естественнонаучных направлений Тюменского государственного университета
Citation: Рюмина, А. В. Драконы как ключевой символ в китайской культуре / А. В. Рюмина, Н. В. Сулекбаева, А. Ю. Косинцева. — Текст : электронный // Language & Science / главный редактор О. Э. Сухарева ; научный редактор Е. А. Меньш ; Тюменский государственный университет. — 2015. — № 4.
Abstract: Статья посвящена роли китайских драконов в традиционной культуре Китая. Рассмотрена история возникновения необычных существ, их сущность и значение для китайского народа. Проанализированы основные породы драконов, что добавляет статье особый интерес. А в завершение подробно рассмотрены девять сыновей драконов, которые играют огромную роль в данной мифологии.
The article focuses on the role of dragons in the traditional Chinese culture. The history of the emergence of these unusual creatures in the folklore, their essence and importance for the Chinese people are considered. The main «breeds» of dragons, their different functions in the Chinese mythology are analysed. In conclusion, the notions of nine sons of the dragon, who are also of great importance in the given mythological conception, are thoroughly examined.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/21331
Source: Language & Science. – 2015. – № 4
Appears in Collections:Language & Science

Files in This Item:
File SizeFormat 
Kosintseva_Ryumina_Sulekbayev_Drakony.pdf283.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.