Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/24586
Title: Гуманитаризация обучения как условие реализации ключевых идей профильного образования
Other Titles: Education humanitarization as a condition for the implementation of profile education main ideas
Authors: Мальцева, С. С.
Maltseva, S. S.
Keywords: профильная дифференциация
гуманитаризация профильного образования
личностное самоопределение
профессиональное самоопределение
индивидуальное творчество
личностный смысл
profile differentiation
iiumanitarization of profile education
self-determination and professional self-determination
individual creativity
personality sense
Issue Date: 2009
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Мальцева, С. С. Гуманитаризация обучения как условие реализации ключевых идей профильного образования / С. С. Мальцева. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология / главный редактор Г. Ф. Шафранов-Куцев. — Тюмень : Издательство Тюменского государственного университета, 2009. — № 5. — С. 25–32.
Abstract: Рассматривается проблема реализации ключевых идей профильного образования, анализируется роль и значение гуманитарных дисциплин в этом процессе. Утверждается необходимость гуманитарной направленности профильного образования как метапредметного компонента.
The author considers the problem of a full-scale realization of the main ideas of profile education, analyses the role and importance of humanitarian sciences in this process. The article determines the necessity to make profile education the humanities-centered, and regards the humanities constituent as metasubject.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/24586
ISSN: 1562-2983
Source: Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология. Философия. — 2009. — № 5
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
humanitates_2009_5_25_32.pdf8.61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.