Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/24587
Title: | Развитие рефлексии у студентов как педагогическая задача |
Other Titles: | Development of students reflection as a pedagogical task |
Authors: | Дмитриева, Т. В. Седова, Н. Е. Dmitrieva, T. V. Sedova, N. E. |
Keywords: | рефлексия развитие модель педагогические условия рефлексивно-ориентированные ситуации reflection development model pedagogical conditions reflection-oriented situations |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | Издательство Тюменского государственного университета |
Citation: | Дмитриева, Т. В. Развитие рефлексии у студентов как педагогическая задача / Т. В. Дмитриева, Н. Е. Седова. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология / главный редактор Г. Ф. Шафранов-Куцев. — Тюмень : Издательство Тюменского государственного университета, 2009. — № 5. — С. 33–42. |
Abstract: | В статье уточняется понятие рефлексии, рассматриваются компоненты, критерии, показатели и уровни, составляющие структуру модели формирования рефлексии у студентов; психолого-педагогические условия, способствующие эффективному развитию рефлексии; рефлексивно-ориентированные ситуации. The authors of the article determine the concept of reflection, and consider the components of reflection, its criteria, indicators and levels which form the structure of students’ reflection model. Pedagogical conditions boosting effective reflection development, as well as the reflection-oriented situations are also discussed in the given article. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/24587 |
ISSN: | 1562-2983 |
Source: | Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология. Философия. — 2009. — № 5 |
Appears in Collections: | Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.