Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/24587
Title: Развитие рефлексии у студентов как педагогическая задача
Other Titles: Development of students reflection as a pedagogical task
Authors: Дмитриева, Т. В.
Седова, Н. Е.
Dmitrieva, T. V.
Sedova, N. E.
Keywords: рефлексия
развитие
модель
педагогические условия
рефлексивно-ориентированные ситуации
reflection
development
model
pedagogical conditions
reflection-oriented situations
Issue Date: 2009
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Дмитриева, Т. В. Развитие рефлексии у студентов как педагогическая задача / Т. В. Дмитриева, Н. Е. Седова. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология / главный редактор Г. Ф. Шафранов-Куцев. — Тюмень : Издательство Тюменского государственного университета, 2009. — № 5. — С. 33–42.
Abstract: В статье уточняется понятие рефлексии, рассматриваются компоненты, критерии, показатели и уровни, составляющие структуру модели формирования рефлексии у студентов; психолого-педагогические условия, способствующие эффективному развитию рефлексии; рефлексивно-ориентированные ситуации.
The authors of the article determine the concept of reflection, and consider the components of reflection, its criteria, indicators and levels which form the structure of students’ reflection model. Pedagogical conditions boosting effective reflection development, as well as the reflection-oriented situations are also discussed in the given article.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/24587
ISSN: 1562-2983
Source: Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология. Философия. — 2009. — № 5
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File SizeFormat 
humanitates_2009_5_33_42.pdf11.19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.