Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/2728
Title: Г. Ф. Шафранов-Куцев о профориентации и проблемах самоопределения студенчества (по материалам мониторинга свердловских студентов 1995-2016 гг.)
Other Titles: G. F. Shafranov-Kutsev on Career Guidance and Problems of Student SelfDetermination (The Case of the Monitoring of Sverdlovsk Students in 1995-2016)
Authors: Вишневский, Ю. Р.
Нархов, Д. Ю.
Вишневский, С. Ю.
Белова, О. Р
Vishnevskiy, Yu. R.
Narkhov, D. Yu.
Vishnevskiy, S. Yu.
Belova, O. R.
Keywords: Г. Ф. Шафранов-Куцев; социология образования; развитие; профессиональная ориентация; противоречия; профессиональный выбор и мотивация; G. F. Shafranov-Kutsev; sociology of education; development; professional orientation; contradictions; professional choice and motivation
Issue Date: 2018
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Г. Ф. Шафранов-Куцев о профориентации и проблемах самоопределения студенчества (по материалам мониторинга свердловских студентов 1995-2016 гг.) / Ю. Р. Вишневский [и др.] // Вестник Тюменского государственного университета: Социально-экономические и правовые исследования / главный редактор Г. Ф. Шафранов-Куцев. – Тюмень: Изд-во Тюм. гос. ун-та, 2018. – Т. 4. – № 3. – С. 8-21.
Series/Report no.: Социально-экономические и правовые исследования
Abstract: В данной статье, посвященной юбилею отечественного социолога и организатора системы управления – Геннадию Филипповичу Шафранову-Куцеву – отмечен его вклад в развитие социологии образования. Особое внимание уделено теории и практике исследования проблем профессиональной ориентации коллективом под его руководством. Анализируя выявленные коллегами тренды, авторы соотносят их с результатами мониторинга свердловских студентов в 1995-2016 гг. Подчеркивается плодотворность сравнительных исследований.
This article celebrates the anniversary of the Russian sociologist and management system organizer – Gennady F. Shafranov-Kutsev – as well as his contribution to the development of the sociology of education. The authors pay particular attention to the theory and practice of studying problems of career guidance conducted by the team under his command. Analyzing the trends revealed by the colleagues, the authors correlate them with the results of the monitoring of Sverdlovsk students in 1995-2016. They emphasize the fruitfulness of such comparative studies.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/2728
ISSN: 2411-7897
2500-3534
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Социально-экономические и правовые исследования

Files in This Item:
File SizeFormat 
008_021.pdf484.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.