Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/30631
Title: Интеллектуальная педагогика или педагогическая интеллектика: социокультурный подход
Other Titles: Intellectual pedagogy or pedagogical intelligence: a sociocultural approach
Authors: Егорова, Г. И.
Egorova, G. I.
Keywords: интеллект
интеллектуальная педагогика
педагогическая интеллектика
развитие интеллекта
intellectual pedagogy
pedagogical intelligence
development of intelligence
Issue Date: 2006
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Егорова, Г. И. Интеллектуальная педагогика или педагогическая интеллектика: социокультурный подход / Г. И. Егорова. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2006. — № 1. — С. 239–246.
Abstract: В статье рассматриваются основные аспекты педагогической интеллектики как самостоятельной интегративной области педагогического знания, представляющей собой совокупность разделов знания по разрешению проблем познавательного характера с использованием различных методов и средств интеллектуальной деятельности.
The author considers the main aspects of pedagogical intellectuality as a separate integrative part of pedagogical knowledge that presents a set of pedagogical ways in solving problems of learning character with the help of different methods and means of intellectual activity.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/30631
ISSN: 1562-2983
Source: Вестник Тюменского государственного университета. — 2006. — № 1
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File SizeFormat 
vestnikTyumGU_2006_1_239_246.pdf10.53 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.