Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/30827
Title: Контексты понимания в педагогическом взаимодействии
Other Titles: Contexts of understanding in pedagogical interaction
Authors: Белякова, Е. Г
Belyakova, E. G
Keywords: контекст
понимание
психологические механизмы понимания
педагогическое взаимодействие
context
understanding
psychological mechanisms of understanding
Issue Date: 2007
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Белякова, Е. Г Контексты понимания в педагогическом взаимодействии / Е. Г. Белякова. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2007. — № 4. — С. 202–210.
Abstract: В статье рассматривается роль понимания как процесса постижения культурных смыслов и развития смысловой сферы личности, анализируются подходы к проблеме контекстов понимания, выделяется типология интерпретативных контекстов применительно к проблеме понимания знания в условиях педагогического взаимодействия.
The article examines the importance of understanding as a process of the cultural senses realization and personal sense sphere development is explained in this article. The analysis of the points of view on the problem of context are shown here and also the typology of Interpretational contexts is given in the item.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/30827
ISSN: 1562-2983
Source: Вестник Тюменского государственного университета. — 2007. — № 4
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnikTyumGU_2007_4_202_210.pdf23.31 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.