Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32350
Title: Проблемы языка педагогики: взгляд с позиций герменевтики
Other Titles: Problems of the language of pedagogy: a view from the standpoint of hermeneutics
Authors: Закирова, А. Ф.
Zakirova, A. F.
Keywords: педагогика
проблемы педагогики
язык педагогики
обучение
герменевтика
pedagogy
problems of pedagogy
language of pedagogy
teaching
hermeneutics
Issue Date: 1999
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Закирова, А. Ф. Проблемы языка педагогики: взгляд с позиций герменевтики / А. Ф. Закирова. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 1999. — № 1. — С. 101–106.
Abstract: Статья посвящена проблемам педагогической герменевтики. Автор анализирует роль языка в обеспечении адекватного взаимопонимания субъектов педагогического процесса, уделяя особое внимание метафоризации языка педагогики.
The article deals with the problems of pedagogical germination. The author analyses the role of language in ensuring adequate mutual understanding of subjects in the process of pedagogical interaction. Special attention is given to metaphorization of pedagogical language.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32350
ISBN: 5-88081-146-8
Source: Вестник Тюменского государственного университета. — 1999. — № 1
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File SizeFormat 
vestnikTyumGU_1999_1_101_106.pdf2.13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.