Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32468
Title: Характеристика учебно-познавательной компетенции в структуре профессиональной компетенции преподавателя-лингвиста
Other Titles: Characteristics of educational and cognitive competence in the structure of professional competence of a linguist teacher
Authors: Ятаева, Е. В.
Yataeva, E. V.
Keywords: педагогика
преподаватели-лингвисты
лингвистика
компетенции преподавателя
иностранные языки
языковое обучение
pedagogy
teachers of linguistics
linguistics
teacher's competencies
foreign languages
language training
Issue Date: 2006
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Ятаева, Е. В. Характеристика учебно-познавательной компетенции в структуре профессиональной компетенции преподавателя-лингвиста / Е. В. Ятаева. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2006. — № 7. — С. 134–138.
Abstract: В настоящей статье проводится анализ современных исследований в области методики и психологии обучения иностранным языкам с целью обоснования необходимости внедрения учебно-познавательной компетенции в рамках профессионального языкового обучения, а также представлена ее содержательная и компонентная характеристика.
The paper is aimed at basing the necessity of learning competence application in studying languages, as well as at terming its notion. To achieve the purpose, special scrutiny is given to the notion of learning competence, to the totality of its characteristics and components. For theoretical grounding the author employs current methodological and psychological investigations within the scope of higher education.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32468
ISSN: 1562-2983
Source: Вестник Тюменского государственного университета. — 2006. — № 7
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File SizeFormat 
vestnikTyumGU_2006_7_134_138.pdf5.19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.