Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32828
Title: Гендерный аспект современного издательского дела
Other Titles: The gender aspect of modern publishing
Authors: Демченко, О. Г.
Demchenko, O. G.
Keywords: современное издательское дело
гендерные роли
стереотип
мужчины и женщины
социокультурные нормы
профессия
modern publishing
gender roles
stereotype
men and women
sociocultural norms
profession
Issue Date: 2012
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Демченко, О. Г. Гендерный аспект современного издательского дела / О. Г. Демченко. — Текст : электронный // Филологический дискурс : Вестник Института гуманитарных наук ТюмГУ. — 2012. — Вып. 10: Город как культурное пространство. — С. 204–209.
Abstract: В статье освещена проблема специфики современной издательской деятельности с позиции гендерного подхода. На основе социокультурных гендерных стереотипов автор анализирует состав современных московских издательств, выявляя типично «мужские» и «женские» профессии в сфере издательского дела.
The article highlights the problem of the specifics of modern publishing from the perspective of a gender approach. Based on sociocultural gender stereotypes, the author analyzes the composition of modern Moscow publishing houses, identifying typically «male» and «female» professions in the field of publishing.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32828
ISBN: 978-5-400-00733-0
Source: Филологический дискурс. — 2012. — Вып. 10
Appears in Collections:Филологический дискурс

Files in This Item:
File SizeFormat 
FilDiskurs2012_10_021.pdf1.98 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.