Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32984
Title: Обоснование процесса гуманизации высшего образования как фактора развития личности на современном этапе
Other Titles: Substantiation of the process of humanization of higher education as a factor of personal development at the present stage
Authors: Малахова, А. А.
Malakhova, A. A.
Keywords: социология образования
высшее образование в России
гуманизация образования
воспитание студентов
формирование личности студента
sociology of education
higher education in Russia
humanization of education
education of students
formation of a student's personality
Issue Date: 2007
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Малахова, А. А. Обоснование процесса гуманизации высшего образования как фактора развития личности на современном этапе / А. А. Малахова. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2007. — № 2. — С. 126–131.
Abstract: Статья посвящена актуальности вопроса гуманизации высшего образования на современном этапе, обоснованию его влияния на развитие и формирование личности студента. Обозначены основные факторы и механизмы реализации гуманизации высшего образования, даны краткие выводы по результатам исследования на примере некоторых вузов Тюменского региона.
The article devoted to the vital question of humanization of the higher education at present stage, basis of its influencing for the intelligent and forming of student's personality. Marked the basic factors and mechanisms of realization of the higher educational humanization, given brief conclusions after research results at the example of some Tyumen region high-colleges.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32984
ISSN: 1562-2983
Source: Вестник Тюменского государственного университета. — 2007. — № 2
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Социально-экономические и правовые исследования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnikTyumGU_2007_2_126_131.pdf6.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.