Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34623
Title: Products and mechanisms of social representation
Other Titles: Продукты социальной репрезентации как индикаторы инновационных процессов
Authors: Eresko, M. N.
Ересько, М. Н.
Keywords: cognitive research
social representation
symbologem
symbolization
language of the society
когнитивные исследования
символизация
символогема
социальная репрезентация
инновационные процессы
Issue Date: 2012
Publisher: Tyumen State University
Citation: Eresko, M. N. Products and mechanisms of social representation / M. N. Eresko // Tyumen State University Herald. — 2012. — № 8 : Sociology. — P. 50–54.
Abstract: The article substantiates importance of studying patterns and specificity of social representation, presents the results of an empirical study of its products and their possible use in the interdisciplinary field of measurement of social processes.
В статье обоснована актуальность изучения закономерностей и специфики социальной репрезентации, представлены итоги эмпирического исследования ее продуктов и возможности их использования в междисциплинарной области измерения инновационных процессов.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34623
Source: Tyumen State University Herald. — 2012. — № 8 : Sociology
Appears in Collections:Tyumen State University Herald

Files in This Item:
File SizeFormat 
TSUHerald_2012_8_50_54.pdf451.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.