Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34722
Title: The problems of mainstream ideas of ecological deontology in educational practice
Other Titles: Проблемы распространения идей экологической деонтологии в образовательной практике
Authors: Ignatov, S. B.
Игнатов, С. Б.
Keywords: ecological deontology
ecological-legal education
the competence approach
the content of education
экологическая деонтология
эколого-правовое образование
компетентностный подход
содержание образования
Issue Date: 2012
Publisher: Tyumen State University
Citation: Ignatov, S. B. The problems of mainstream ideas of ecological deontology in educational practice / S. B. Ignatov // Tyumen State University Herald. — 2012. — № 9 : Pedagogics. Psichology. — P. 84–89.
Abstract: Ecological deontology is a new sphere of social and humanitarian studies. It is a holistic system of knowledge concerning socially significant, environmentally sound standards and rules of conduct and human activities in the natural environment. One of the ways to implement its ideas in teaching practice is ecological law-related education. The author points out specific ways to improve the environmental and legal capacity of education through the implementation of an integrative and active approach.
Экологическая деонтология – это новая область социально-гуманитарных исследований. Это целостная система знаний о социально значимых, экологически обоснованных нормах и правилах поведения и деятельности человека в природной среде. Одним из способов реализации ее идей в педагогической практике является эколого-правовое образование. Автор указывает на конкретные пути повышения экологического и правового потенциала образования путем внедрения интегративного и активного подхода.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34722
Source: Tyumen State University Herald. — 2012. — № 9 : Pedagogics. Psychology
Appears in Collections:Tyumen State University Herald

Files in This Item:
File SizeFormat 
TSUHerald_2012_9_84_89.pdf498.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.