Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34729
Title: Humanitarian specifics of scientific and pedagogical research
Other Titles: Гуманитарная специфика научно-педагогических исследований
Authors: Zakirova, A. F.
Закирова, А. Ф.
Keywords: humanization
pedagogical hermeneutics
comprehension
interpretation
mediating
cultural mediator
metaphorization
terminologization
simulacrum
mereological conclusion
pedagogical syllogism
biographical method
dialogue
relation of the converted form
hermeneutic circle
reversibility of thinking
conceptualizing
гуманизация
педагогическая герменевтика
понимание
интерпретация
опосредование
культурный посредник
метафоризация
терминологизация
симулякр
мереологический вывод
педагогический силлогизм
биографический метод
диалог
отношение преобразованной формы
герменевтический круг
обратимость мышления
концептуализация
Issue Date: 2012
Publisher: Tyumen State University
Citation: Zakirova, A. F. Humanitarian specifics of scientific and pedagogical research / A. F. Zakirova // Tyumen State University Herald. — 2012. — № 9 : Pedagogics. Psichology. — P. 10–16.
Abstract: This article is devoted to the methodological problem ofthe humanization of pedagogical research. The author characterizes means and methods of pedagogical hermeneutics which help to stimulate thorough and deep scientific comprehension of pedagogical realities from a cultural point of view.
Данная статья посвящена методологической проблеме гуманизации педагогических исследований. Автор характеризует средства и методы педагогической герменевтики, которые помогают стимулировать тщательное и глубокое научное осмысление педагогических реалий с культурологической точки зрения.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34729
Source: Tyumen State University Herald. — 2012. — № 9 : Pedagogics. Psychology
Appears in Collections:Tyumen State University Herald

Files in This Item:
File SizeFormat 
TSUHerald_2012_9_10_16.pdf604.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.