Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34729
Title: | Humanitarian specifics of scientific and pedagogical research |
Other Titles: | Гуманитарная специфика научно-педагогических исследований |
Authors: | Zakirova, A. F. Закирова, А. Ф. |
Keywords: | humanization pedagogical hermeneutics comprehension interpretation mediating cultural mediator metaphorization terminologization simulacrum mereological conclusion pedagogical syllogism biographical method dialogue relation of the converted form hermeneutic circle reversibility of thinking conceptualizing гуманизация педагогическая герменевтика понимание интерпретация опосредование культурный посредник метафоризация терминологизация симулякр мереологический вывод педагогический силлогизм биографический метод диалог отношение преобразованной формы герменевтический круг обратимость мышления концептуализация |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Tyumen State University |
Citation: | Zakirova, A. F. Humanitarian specifics of scientific and pedagogical research / A. F. Zakirova // Tyumen State University Herald. — 2012. — № 9 : Pedagogics. Psichology. — P. 10–16. |
Abstract: | This article is devoted to the methodological problem ofthe humanization of pedagogical research. The author characterizes means and methods of pedagogical hermeneutics which help to stimulate thorough and deep scientific comprehension of pedagogical realities from a cultural point of view. Данная статья посвящена методологической проблеме гуманизации педагогических исследований. Автор характеризует средства и методы педагогической герменевтики, которые помогают стимулировать тщательное и глубокое научное осмысление педагогических реалий с культурологической точки зрения. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34729 |
Source: | Tyumen State University Herald. — 2012. — № 9 : Pedagogics. Psychology |
Appears in Collections: | Tyumen State University Herald
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.