Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34742
Title: Peculiarities of glossy magazine readers’ perception
Other Titles: Особенности восприятия читателями глянцевых журналов
Authors: Gut, V. V.
Гут, В. В.
Keywords: readers' attitudes
glossy magazines
psycho semantics
cluster and factor analysis
отношение читателей
глянцевые журналы
психосемантика
кластерный и факторный анализ
читательский спрос
Issue Date: 2012
Publisher: Tyumen State University
Citation: Gut, V. V. Peculiarities of glossy magazine readers’ perception / V. V. Gut // Tyumen State University Herald. — 2012. — № 9 : Pedagogics. Psichology. — P. 201–205.
Abstract: The hypotheses that glossy magazines with the similar content but different printing and different paper quality have different readers’ perception are tested. The article proves that «glossy» effect in the perception of a magazine caused by three factors: glossy printing, glamour content and readers' activity that evokes images of a beautiful life.
Проверяются гипотезы о том, что глянцевые журналы со схожим содержанием, но разной полиграфией и качеством бумаги по-разному воспринимаются читателями. В статье доказывается, что «глянцевый» эффект в восприятии журнала обусловлен тремя факторами: глянцевой печатью, гламурным контентом и активностью читателей, вызывающей образы красивой жизни.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34742
Source: Tyumen State University Herald. — 2012. — № 9 : Pedagogics. Psychology
Appears in Collections:Tyumen State University Herald

Files in This Item:
File SizeFormat 
TSUHerald_2012_9_201_205.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.