Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34782
Title: Выстраивание индивидуальной стратегии при обучении одаренных школьников (на примере иностранного языка)
Other Titles: Building an individual strategy for teaching gifted students (using the example of a foreign language)
Authors: Логинова, Е. А.
Loginova, E. A.
Keywords: школьники
одаренные школьники
обучение иностранному языку
одаренные дети
стратегии обучения
индивидуальные стратегии
schoolchildren
gifted schoolchildren
learning a foreign language
gifted children
learning strategies
individual strategies
Issue Date: 2007
Publisher: ООО «Издательский дом «Академия естествознания»
Citation: Логинова, Е. А. Выстраивание индивидуальной стратегии при обучении одаренных школьников (на примере иностранного языка) / Е. А. Логинова // Современные наукоемкие технологии. — 2007. — № 8. — С. 61–62.
Abstract: Актуальность работы с одаренными детьми определяется несколькими обстоятельствами: увеличением информационной и эмоциональной нагрузок на человека, требованиями социума к профессиональной деятельности личности, которая должна быть творческой, активной, социально ответственной, с развитым интеллектом, высоко образованной, способной к генерированию большого числа идей, целеустремленной, настойчивой и упорной в достижении цели, иметь коммуникативные качества. Одно из основных условий обучения одаренных школьников является проектирование и реализация индивидуальных и групповых стратегий обучения.
The relevance of working with gifted children is determined by several circumstances: an increase in information and emotional loads on a person, the requirements of society for the professional activity of a person who must be creative, active, socially responsible, with developed intelligence, highly educated, capable of generating a large number of ideas, purposeful, persistent and persistent in achieving goals, have communicative qualities. One of the main conditions for teaching gifted students is the design and implementation of individual and group learning strategies.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34782
ISSN: 1812-7320
Source: Современные наукоемкие технологии. — 2007. — № 8
Appears in Collections:Научные сборники, статьи, препринты

Files in This Item:
File SizeFormat 
snt_2007_8_61_62.pdf320.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.