Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/36598
Title: Основные парадигмы в психологии
Other Titles: The main paradigms in psychology
Authors: Лёвкин, В. Е.
Levkin, V. E.
Keywords: методология науки
научное познание
предмет познания
субъект познания
психологическая наука
естественнонаучная парадигма
эмпиризм
экспериментализм
гуманистическая парадигма
персонализм
психотехническая парадигма
деятельная парадигма
познание человека
methodology of science
scientific cognition
subject of cognition
subject of cognition
psychological science
natural science paradigm
empiricism
experimentalism
humanistic paradigm
personalism
psychotechnical paradigm
active paradigm
human cognition
Issue Date: 2008
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Лёвкин, В. Е. Основные парадигмы в психологии / В. Е. Лёвкин. — Текст : электронный // Образование и наука. Образование и наука. Известия Уральского отделения Российской академии образования. — 2008. — № 8 (56). — С. 12-26.
Abstract: В статье ставится проблема рефлексии неспецифичных, основных парадигм в психологии и предлагается вариант ее решения. Выявлены, определены и по единым критериям систематизированы три основных парадигмы: естественнонаучная, гуманистическая, формирующая; обозначены их начальная и развитая формы.
In the article is put problem of reinflection of nonspecific, main paradigms in psychologies and is offerred variant of decision. Chosen, are determined and on united principles are systematize three main paradigms: naturally-scientific, humanistic, forming, are determined for them initial and develop forms.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/36598
ISSN: 1994-5639
Source: Образование и наука. Известия Уральского отделения Российской академии образования. — 2008. — № 8 (56)
Appears in Collections:Научные сборники, статьи, препринты

Files in This Item:
File SizeFormat 
1994-5639_2008_8_12_26.pdf405.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.