Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/36626
Title: Профессиональная проба как способ организации исследовательской деятельности студентов педагогической магистратуры
Other Titles: Professional probation as a way of organizing the research activities of students of the pedagogical Master's degree
Authors: Неумоева-Колчеданцева, Е. В.
Neumoeva-Kolchedantseva, E. V.
Keywords: исследовательская деятельность
профессиональная проба
проба в исследовательской деятельности
«жизненный цикл» проекта
образовательный «продукт»
оценка исследовательской деятельности студента
research activity
professional test
test in research activity
«life cycle» of the project
educational «product»
evaluation of the student's research activity
Issue Date: 2018
Publisher: Издательский дом «Народное образование»
Citation: Неумоева-Колчеданцева, Е. В. Профессиональная проба как способ организации исследовательской деятельности студентов педагогической магистратуры / Е. В. Неумоева-Колчеданцева. — Текст : электронный // Образовательные технологии. — 2018. — № 4. — С. 99-109.
Abstract: Исследовательская деятельность рассматривается в аспекте научной и практической деятельности будущего педагога как творчески-преобразовательная установка по отношению к педагогической практике. Рассматриваются возможности организации исследовательской деятельности студента педагогической магистратуры с использованием профессиональной пробы (пробы в исследовательской деятельности) как метода обучения. Исследовательские пробы деятельности представлены в контексте «жизненного цикла» проекта, показана их связь с типами практик. Предложены процедуры оценки исследовательских проб и процесса их подготовки.
Research activity is considered in the aspect of scientific and practical activity of a future teacher as a creative and transformative attitude towards pedagogical practice. The possibilities of organizing the research activities of a student of a pedagogical master's degree using a professional test (a test in research activities) are considered as a teaching method. Research activity samples are presented in the context of the «life cycle» of the project, their relationship with the types of practices is shown. Procedures for evaluating research samples and the process of their preparation are proposed.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/36626
ISSN: 2307-7832
Source: Образовательные технологии. — 2018. — № 4
Appears in Collections:Научные сборники, статьи, препринты

Files in This Item:
File SizeFormat 
2307-7832_2018_4_99_109.pdf205.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.