Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/8810
Title: | Интерпретация как способ бытия искусства в этнокультуре |
Other Titles: | Interpretation as a means of art existance in ethnoculture |
Authors: | Shokhov, K. O. Kolchanova, E. A. Шохов, К. О. Колчанова, Е. А. |
Keywords: | artistic image of an art work interpretation understanding of ethnocultural "texts" communication: an art work – an artist – a viewer meaning of an art work ethnopedagogics произведение изобразительного искусства художественный образ произведения изобразительного искусства интерпретация понимание "текстов" этнокультуры коммуникация: произведение – художник – зритель смысл произведения искусства этнопедагогика |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Издательство Крымского федерального университета им. В. И. Вернадского |
Citation: | Шохов, К. О. Интерпретация как способ бытия искусства в этнокультуре / К. О. Шохов, Е. А. Колчанова. – Текст : электронный // Гуманитарные науки (г. Ялта) / главный редактор А. В. Глузман. – Ялта : Издательство Крымского федерального университета им. В. И. Вернадского, 2015. – № 3 (31). – С. 85-90. |
Abstract: | The article explores the influence of an art image of ethnoculture on a viewer. Special emphasis is laid on direct perception of an ethnoculture's text tied with the interpretation of fine and expressive units along with the understanding of the meaning expressed by them. The article sheds light on the problems which students of art schools face to while dealing with ethnoculture's art works. The ways of overcoming of communication failures are pointed out. The meaning of ethnopedagogics is provided in order to make full-fledged intercultural communication possible. В статье рассматривается воздействие художественного образа этнокультуры на зрителя. Особое внимание уделяется непосредственному восприятию текста этнокультуры, сопряжённому с распознаванием значений изобразительных и выразительных единиц, и понимание выраженного ими смысла. Указаны проблемы, с которыми сталкиваются студенты художественных вузов при работе с произведениями изобразительного искусства этнокультуры, и пути преодоления коммуникативных неудач. Обосновано значение этнопедагогики для реализации полноценного межкультурного общения. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/8810 |
ISSN: | 2409-5591 |
Source: | Гуманитарные науки (г. Ялта). – 2015. – № 3 (31) |
Appears in Collections: | Научные сборники, статьи, препринты
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.