Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/8815
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOvsyannikova, O.en
dc.contributor.authorОвсянникова, О.ru
dc.date.accessioned2022-09-20T14:10:29Z-
dc.date.available2022-09-20T14:10:29Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationOvsyannikova, O. The study of the level of artistic experience development of young teenagers on the base of polyart approach / O. Ovsyannikova // Eureka: Social and Humanities. – Tallinn : Osauhing «Scientific Route», 2016. – № 6 (6). – С. 49-54.ru
dc.identifier.issn2504-5563-
dc.identifier.urihttps://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/8815-
dc.description.abstractThe aim of this research is the elaboration of diagnostic instruments for revelation of the level of artistic experience development of young teenagers on the base of polyart approach and also analysis of diagnostic arrangements with fifth-year pupils. The criteria, parameters and level of artistic experience development of teenagers were described in the article; the author's diagnostic tasks were elaborated according to the polyart approach. The diagnostic methods (testing, essay, questionnaire, creative tasks) were determined for each parameter. The diagnostic arrangements at institutions of general education allowed make a conclusion about the necessity to raise the level of artistic experience development of pupils and to prognosticate thhe methods that favor it.en
dc.description.abstractЦелью данного исследования является разработка диагностических инструментов для выявления уровня развития художественного опыта младших подростков на основе полиартного подхода, а также анализ диагностических мероприятий с учащимися пятого класса. В статье описаны критерии, параметры и уровень развития художественного опыта подростков. Для каждого параметра были определены методы диагностики (тестирование, эссе, анкета, творческие задания). Диагностические мероприятия в общеобразовательных учреждениях позволили сделать вывод о необходимости повышения уровня развития художественного опыта учащихся и спрогнозировать методы, способствующие этому.ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoenen
dc.publisherOsauhing «Scientific Route»ru
dc.relation.ispartofEureka: Social and Humanities. – 2016. – № 6 (6)ru
dc.subjectartistic experienceen
dc.subjectpolyart approachen
dc.subjectdiagnostic methodsen
dc.subjectyoung teenagersen
dc.subjectхудожественный опытru
dc.subjectполиартный подходru
dc.subjectметоды диагностикиru
dc.subjectмолодые подросткиru
dc.titleThe study of the level of artistic experience development of young teenagers on the base of polyart approachen
dc.title.alternativeИзучение уровня развития художественного опыта младших подростков на основе полиартного подходаru
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
local.description.firstpage49-
local.description.lastpage54-
local.issue6 (6)-
local.identifier.uuid1aa09f47-7769-4ed2-9bd9-c9f0bbfbc440-
local.identifier.handleru-tsu/8815-
dc.identifier.doi10.21303/2504-5571.2016.00199-
Appears in Collections:Научные сборники, статьи, препринты

Files in This Item:
File SizeFormat 
esah2016_6_49_54.pdf332.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.