Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/8815
Title: | The study of the level of artistic experience development of young teenagers on the base of polyart approach |
Other Titles: | Изучение уровня развития художественного опыта младших подростков на основе полиартного подхода |
Authors: | Ovsyannikova, O. Овсянникова, О. |
Keywords: | artistic experience polyart approach diagnostic methods young teenagers художественный опыт полиартный подход методы диагностики молодые подростки |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Osauhing «Scientific Route» |
Citation: | Ovsyannikova, O. The study of the level of artistic experience development of young teenagers on the base of polyart approach / O. Ovsyannikova // Eureka: Social and Humanities. – Tallinn : Osauhing «Scientific Route», 2016. – № 6 (6). – С. 49-54. |
Abstract: | The aim of this research is the elaboration of diagnostic instruments for revelation of the level of artistic experience development of young teenagers on the base of polyart approach and also analysis of diagnostic arrangements with fifth-year pupils. The criteria, parameters and level of artistic experience development of teenagers were described in the article; the author's diagnostic tasks were elaborated according to the polyart approach. The diagnostic methods (testing, essay, questionnaire, creative tasks) were determined for each parameter. The diagnostic arrangements at institutions of general education allowed make a conclusion about the necessity to raise the level of artistic experience development of pupils and to prognosticate thhe methods that favor it. Целью данного исследования является разработка диагностических инструментов для выявления уровня развития художественного опыта младших подростков на основе полиартного подхода, а также анализ диагностических мероприятий с учащимися пятого класса. В статье описаны критерии, параметры и уровень развития художественного опыта подростков. Для каждого параметра были определены методы диагностики (тестирование, эссе, анкета, творческие задания). Диагностические мероприятия в общеобразовательных учреждениях позволили сделать вывод о необходимости повышения уровня развития художественного опыта учащихся и спрогнозировать методы, способствующие этому. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/8815 |
ISSN: | 2504-5563 |
Source: | Eureka: Social and Humanities. – 2016. – № 6 (6) |
Appears in Collections: | Научные сборники, статьи, препринты
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.