Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/8829
Title: | Опыт диагностирования художественной одаренности студентов педагогического ВУЗа |
Other Titles: | Diagnosing artistic giftedness in students of pedagogical universities |
Authors: | Kolchanova, E. A. Shokhov, K. O. Колчанова, Е. А. Шохов, К. О. |
Keywords: | artistic giftedness creativity criteria of artistic giftedness diagnostics of giftedness system of training tests drawing painting composition methods of work with gifted students художественная одаренность творческие способности критерии художественной одаренности диагностика одаренности система упражнений-тестов рисунок живопись композиция методика работы с одаренными студентами |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Издательство Казанского (Приволжского) федерального университета |
Citation: | Колчанова, Е. А. Опыт диагностирования художественной одаренности студентов педагогического ВУЗа / Е. А. Колчанова, К. О. Шохов. – Текст : электронный // Филология и культура. – Казань : Издательство Казанского (Приволжского) федерального университета, 2015. – № 4 (42). – С. 283-289. |
Abstract: | By diagnosting artistic giftedness in young people we, to a great extent, determine the prospects of modern art university education. This paper identifies the main characteristics of artistic giftedness and provides a system of training tests, aiming to single out artistically gifted students. These recommendations, along with diagnostic tools, were elaborated on the basis of research and pedagogical experiences of the authors. The given diagnostic tools enabled us to identify basic components of students’ artistic giftedness. Вопросы диагностики художественной одаренности молодежи в большой степени определяют перспективы развития современного художественного образования в вузе. В работе определены основные характеристики художественной одаренности, разработана система упражнений-тестов, способствующих выявлению художественно одаренных студентов. На основе исследований и педагогического опыта авторов представлен диагностический инструментарий и основные составляющие художественной одаренности. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/8829 |
ISSN: | 2074-0239 |
Source: | Филология и культура. – 2015. – № 4 (42) |
Appears in Collections: | Научные сборники, статьи, препринты
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.