Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/8829
Title: Опыт диагностирования художественной одаренности студентов педагогического ВУЗа
Other Titles: Diagnosing artistic giftedness in students of pedagogical universities
Authors: Kolchanova, E. A.
Shokhov, K. O.
Колчанова, Е. А.
Шохов, К. О.
Keywords: artistic giftedness
creativity
criteria of artistic giftedness
diagnostics of giftedness
system of training tests
drawing
painting
composition
methods of work with gifted students
художественная одаренность
творческие способности
критерии художественной одаренности
диагностика одаренности
система упражнений-тестов
рисунок
живопись
композиция
методика работы с одаренными студентами
Issue Date: 2015
Publisher: Издательство Казанского (Приволжского) федерального университета
Citation: Колчанова, Е. А. Опыт диагностирования художественной одаренности студентов педагогического ВУЗа / Е. А. Колчанова, К. О. Шохов. – Текст : электронный // Филология и культура. – Казань : Издательство Казанского (Приволжского) федерального университета, 2015. – № 4 (42). – С. 283-289.
Abstract: By diagnosting artistic giftedness in young people we, to a great extent, determine the prospects of modern art university education. This paper identifies the main characteristics of artistic giftedness and provides a system of training tests, aiming to single out artistically gifted students. These recommendations, along with diagnostic tools, were elaborated on the basis of research and pedagogical experiences of the authors. The given diagnostic tools enabled us to identify basic components of students’ artistic giftedness.
Вопросы диагностики художественной одаренности молодежи в большой степени определяют перспективы развития современного художественного образования в вузе. В работе определены основные характеристики художественной одаренности, разработана система упражнений-тестов, способствующих выявлению художественно одаренных студентов. На основе исследований и педагогического опыта авторов представлен диагностический инструментарий и основные составляющие художественной одаренности.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/8829
ISSN: 2074-0239
Source: Филология и культура. – 2015. – № 4 (42)
Appears in Collections:Научные сборники, статьи, препринты

Files in This Item:
File SizeFormat 
fik2015_4_283_289.pdf303.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.