Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/10716
Title: Содержательные аспекты современной практикоориентированной подготовки студентов – будущих педагогов
Other Titles: Substantial aspects of modern practice-oriented training of students – future teachers
Authors: Belyakova, E. G.
Белякова, Е. Г.
Keywords: практико-ориентированная направленность обучения
педагогическое образование
смыслообразующий компонент подготовки
формирование индивидуального педагогического опыта
осмысленность педагогической деятельности
Issue Date: 2014
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Белякова, Е. Г. Содержательные аспекты современной практикоориентированной подготовки студентов – будущих педагогов / Е. Г. Белякова // Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология / главный редактор Г. Ф. Шафранов-Куцев. – Тюмень : Издательство Тюменского государственного университета, 2014. – № 9. – С. 25-34.
Abstract: New approaches to the formation of practice-oriented competencies of students – future teachers are in demand in the modern university education. It is necessary to provide theoretical and methodological training and establish a research culture of students, and ensure their readiness for meaningful inclusion in the educational practice. The content of the semantic component of a university teacher training is substantiated. Meaningfulness of teaching activities is a prerequisite for qualified professional activity and educational tasks, targeted search and design of ways to solve these issues, deepening professional and personal reflection and creative self-development in the profession. A complex of conditions for the formation of readiness of students – future teachers to meaningful educational activities – is offered. Monographic description of the process how to acquire a meaningful educational experience in an innovative school as a possible model for the design of preparation of content by practicing teachers at the university is demonstrated.
Представлено монографическое описание процесса становления осмысленного педагогического опыта молодого учителя в инновационной школе как возможный прототип для проектирования содержания практикоориентированной подготовки педагогов в вузе.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/10716
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/10716
ISSN: 1562-2983
1994-8484
Source: Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология. – 2014. – № 9
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Belyakova_122_Statua_2014.pdf347.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.