Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14140
Title: Ключевые компоненты содержания обучения иноязычной профессиональной межкультурной коммуникативной компетенции гуманитариев
Other Titles: Key constituents of teaching foreign language professional cross-cultural communication competence in humanities
Authors: Плужник, И. Л.
Irina, L. Pluzhnik
Keywords: Межкультурная коммуникативная компетенция;pedagogical methods and technologies;foreign language competence;cross-cultural education;multicultural;Cross-cultural communication competence;педагогические методы и технологии;иноязычная коммуникативная компетенция;межкультурное образование;поликультурность
Issue Date: 2015
Citation: Плужник, И. Л. Ключевые компоненты содержания обучения иноязычной профессиональной межкультурной коммуникативной компетенции гуманитариев [Текст] / И. Л. Плужник // Вестник Тюменского государственного университета. Гуманитарные исследования. Humanitates. - 2015. - Т. 1, № 3 (3). - С. 241-251.
metadata.dc.relation.ispartof: Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates. 2015. Том 1 №3(3)
Abstract: В статье рассматриваются основные компоненты содержания иноязычной межкультурной коммуникативной компетенции в гуманитарной профессиональной сфере и ее концептуальные психолого-педагогические социокультурные основы. Выявляются специфика знаний, навыков, умений и личностно-поведенческих характеристик, определяющих качество межкультурной коммуникативной компетенции данной в сфере. Анализируются педагогические модели и методы обучения межкультурной коммуникации, существующие в отечественной зарубежной и педагогической практике. Предлагаются авторские методы и технологии формирования искомой межкультурной компетенции, интегрирующие лингво-коммуникативную, социокультурную базу и профессиональную направленность обучения с учетом гуманитарных антропоцентрических и национально-специфических ценностей взаимодействующих . The article is devoted to the main components of foreign language cross-cultural communicative competence in humanities and its conceptual psychological and pedagogical socio-cultural bases. It reveals the specifi cs of knowledge, skills and personal behavioural characteristics, which determine the quality of cross-cultural communication competence in this area. It analyses Russian and foreign pedagogical models and teaching methods in cross-cultural communication. The article deals with new methods and technologies to form cross-cultural competence. The integration of linguistic, communicative, socio-cultural competence in professional-oriented education with regard to human anthropocentric and cultural-specifi c values is proposed here.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14140
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.