Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14351
Title: К проблеме обучения будущего специалиста навыкам профессиональной адаптации, способам саморазвития и построения карьеры
Other Titles: To a problem of training of a future specialist of professional adaptation skills, ways of self-development and creating career
Authors: Фугелова, Татьяна Анатольевна
Tatyana, A. Fugelova
Keywords: Контекстное обучение;professional mobility;«the method of Grienkholm»;methods of interactive involvement;technology of «Case study»;Context teaching;профессиональная мобильность;«Метод Гренхольма»;методы диалоговой вовлеченности;технология «Case study»
Issue Date: 2012
metadata.dc.relation.ispartof: Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates. Педагогика. Психология 2012
Abstract: Подготовка будущего специалиста к профессиональной адаптации должна осуществляться еще в стенах учебного заведения. Смыслообразующую роль в решении этого вопроса играет контекстное обучение с точки зрения предметно-технологической и социальной составляющей. Работа в данном направлении осуществлялась в последовательном прохождении этапов моделирования содержания, методов и организационных форм и технологий обучения: технология «Case study», методы диалоговой вовлеченности, «Метод . Training of a future specialist for professional adaptation must be done even in the higher educational establishment. The context education from the point of view of the subject-technological and social aspects plays the basic role in solving this question. The work concerning this problem has been done in consecutive stages of the modeling of the content, methods and organizational forms, teaching technologies: the technology of «Case study», methods of interactive involvement, the «Мethod of Grienkholm».
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14351
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File SizeFormat 
Фугелова.pdf1,26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.