Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/24591
Title: | Демократическая неолиберальная педагогическая парадигма новой народной школы П. П. Блонского |
Other Titles: | Democratic neoliberal pedagogical paradigm of a new national school of P. P. Blonskiy |
Authors: | Днепрова, Т. П. Dneprova, T. P. |
Keywords: | Блонский П. П. демократическая неолиберальная педагогическая парадигма консервативная педагогическая парадигма единая школа национальная толерантность в образовании Blonskiy P. P. democratic neoliberal pedagogical paradigm conservative pedagogical paradigm united school national tolerance in education |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | Издательство Тюменского государственного университета |
Citation: | Днепрова, Т. П. Демократическая неолиберальная педагогическая парадигма новой народной школы П. П. Блонского / Т. П. Днепрова. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология / главный редактор Г. Ф. Шафранов-Куцев. — Тюмень : Издательство Тюменского государственного университета, 2009. — № 5. — С. 59–67. |
Abstract: | В статье рассматриваются методологические основы концепции «единой школы» П. П. Блонского, которая представляет собой своеобразную демократическую неолиберальную педагогическую парадигму. Данная концепция является отражением ранних досоветских взглядов педагога, высказываются идеи национальной толерантности в отечественном образовании. This article gives consideration to the methodology basis of P. P. Blonskiy’s conception of «united school», that represents an original democratic neoliberal pedagogical paradigm. This conception reflects a view of the teacher in the early period of his pedagogical activity and outlines the background for the idea of national tolerance in education. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/24591 |
ISSN: | 1562-2983 |
Source: | Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология. Философия. — 2009. — № 5 |
Appears in Collections: | Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.