Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/24595
Title: | Генетический подход к изложению теорем школьного курса геометрии |
Other Titles: | Genetic approach to theorem presentation in the course of geometry in secondary school |
Authors: | Власова, С. А. Vlasova, S. A. |
Keywords: | генетический подход школьный курс геометрии теорема обучение методам поиска доказательства genetic approach secondary school geometry theorem proving teaching of proof searching methods |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | Издательство Тюменского государственного университета |
Citation: | Власова, С. А. Генетический подход к изложению теорем школьного курса геометрии / С. А. Власова. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология / главный редактор Г. Ф. Шафранов-Куцев. — Тюмень : Издательство Тюменского государственного университета, 2009. — № 5. — С. 91–96. |
Abstract: | Статья посвящена проблемам реализации генетического подхода к изложению теорем в курсе средней школы. Раскрываются сущность генетического подхода к обучению доказательству, этапы указанного процесса, подходы к обучению методам поиска доказательства. The work considers the problems of realization of genetic approach to theorem presentation in secondary school geometry. The authors point out the most essential features of genetic approach to teaching theorem proving; single out stages of a theorem proving, review the teaching of proof searching methods. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/24595 |
ISSN: | 1562-2983 |
Source: | Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология. Философия. — 2009. — № 5 |
Appears in Collections: | Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.