Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/24595
Title: Генетический подход к изложению теорем школьного курса геометрии
Other Titles: Genetic approach to theorem presentation in the course of geometry in secondary school
Authors: Власова, С. А.
Vlasova, S. A.
Keywords: генетический подход
школьный курс геометрии
теорема
обучение методам поиска доказательства
genetic approach
secondary school geometry
theorem proving
teaching of proof searching methods
Issue Date: 2009
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Власова, С. А. Генетический подход к изложению теорем школьного курса геометрии / С. А. Власова. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология / главный редактор Г. Ф. Шафранов-Куцев. — Тюмень : Издательство Тюменского государственного университета, 2009. — № 5. — С. 91–96.
Abstract: Статья посвящена проблемам реализации генетического подхода к изложению теорем в курсе средней школы. Раскрываются сущность генетического подхода к обучению доказательству, этапы указанного процесса, подходы к обучению методам поиска доказательства.
The work considers the problems of realization of genetic approach to theorem presentation in secondary school geometry. The authors point out the most essential features of genetic approach to teaching theorem proving; single out stages of a theorem proving, review the teaching of proof searching methods.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/24595
ISSN: 1562-2983
Source: Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология. Философия. — 2009. — № 5
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
humanitates_2009_5_91_96.pdf6.59 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.