Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/24778
Title: | О содержании и способах совершенствования психолого-педагогических механизмов развития учебно-информационных умений школьников |
Other Titles: | About the content and ways of improving the psychological and pedagogical mechanisms of the development of educational and information skills of schoolchildren |
Authors: | Обласова, Т. В. Oblasova, T. V. |
Keywords: | учебно-информационные умения понимание текста операциональный состав понимания диалогическое мышление рефлексивность принципы построения образовательного процесса information study skills text awareness skills operational structure of awareness dialogical thinking reflexivity the principles of learning process construction |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Издательство Тюменского государственного университета |
Citation: | Обласова, Т. В. О содержании и способах совершенствования психолого-педагогических механизмов развития учебно-информационных умений школьников / Т. В. Обласова. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология / главный редактор Г. Ф. Шафранов-Куцев. — Тюмень : Издательство Тюменского государственного университета, 2011. — № 9. — С. 92–100. |
Abstract: | В статье рассматриваются компоненты образовательного процесса, нацеленного на развитие учебно-информационных умений школьников, во взаимообусловленности операционально-технологического и личностно-развивающих аспектов с учетом двойственной природы работы с информацией – как когнитивного процесса и как процесса ее ценностно-смысловой интерпретации. The article considers the components of educational process aimed at the development of schoolchildren information study skills in mutually conditioned operationally technological and personality developing aspects considering the dual nature of the work with information as a cognitive process and as a process of its value and semantic interpretation. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/24778 |
ISSN: | 1562-2983 1994-8484 |
Source: | Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология. — 2011. — № 9 |
Appears in Collections: | Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.