Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/24778
Title: О содержании и способах совершенствования психолого-педагогических механизмов развития учебно-информационных умений школьников
Other Titles: About the content and ways of improving the psychological and pedagogical mechanisms of the development of educational and information skills of schoolchildren
Authors: Обласова, Т. В.
Oblasova, T. V.
Keywords: учебно-информационные умения
понимание текста
операциональный состав понимания
диалогическое мышление
рефлексивность
принципы построения образовательного процесса
information study skills
text awareness skills
operational structure of awareness
dialogical thinking
reflexivity
the principles of learning process construction
Issue Date: 2011
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Обласова, Т. В. О содержании и способах совершенствования психолого-педагогических механизмов развития учебно-информационных умений школьников / Т. В. Обласова. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология / главный редактор Г. Ф. Шафранов-Куцев. — Тюмень : Издательство Тюменского государственного университета, 2011. — № 9. — С. 92–100.
Abstract: В статье рассматриваются компоненты образовательного процесса, нацеленного на развитие учебно-информационных умений школьников, во взаимообусловленности операционально-технологического и личностно-развивающих аспектов с учетом двойственной природы работы с информацией – как когнитивного процесса и как процесса ее ценностно-смысловой интерпретации.
The article considers the components of educational process aimed at the development of schoolchildren information study skills in mutually conditioned operationally technological and personality developing aspects considering the dual nature of the work with information as a cognitive process and as a process of its value and semantic interpretation.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/24778
ISSN: 1562-2983
1994-8484
Source: Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология. — 2011. — № 9
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
humanitates_2011_9_92_100.pdf9.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.