Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/24783
Title: Педагогические традиции в теории и практике российского образования
Other Titles: Pedagogical traditions in the theory and practice of Russian education
Authors: Григорьева, Е. А.
Grigoreva, E. A.
Keywords: традиция
педагогическая традиция
соотношение традиции и инновации
tradition
pedagogical tradition
tradition and innovation correlation
Issue Date: 2011
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Григорьева, Е. А. Педагогические традиции в теории и практике российского образования / Е. А. Григорьева. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология / главный редактор Г. Ф. Шафранов-Куцев. — Тюмень : Издательство Тюменского государственного университета, 2011. — № 9. — С. 130–135.
Abstract: В статье представлены некоторые научные взгляды на проблему педагогических традиций, включающие трактовки понятия «традиция», его соотношение с инновациями, значение традиций для социализации человека и др. Отмечено разнообразие научных подходов к исследованию как самого феномена, так и его места в системе образования.
The given article presents some scientific views on the problem of pedagogical traditions, including treatments of «tradition» concept, its correlation with innovations, the value of traditions for person’s socialization, etc. A variety of scientific approaches both to the research of the phenomenon itself and its place in education system are considered.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/24783
ISSN: 1562-2983
1994-8484
Source: Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология. — 2011. — № 9
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
humanitates_2011_9_130_135.pdf6.13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.