Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/29740
Title: Эволюция представлений о педагогике как искусстве в истории образования и педагогической мысли
Other Titles: The evolution of ideas about pedagogy and art in the history of education and pedagogical thought
Authors: Булатова, О. С.
Bulatova, O. S.
Keywords: Макаренко А. С.
история образования
педагогика как искусство
Makarenko A. S.
history of education
pedagogy as art
Issue Date: 2004
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Булатова, О. С. Эволюция представлений о педагогике как искусстве в истории образования и педагогической мысли / О. С. Булатова. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2004. — № 2. — С. 166–176.
Abstract: Статья посвящена проблеме эволюции представлений о педагогике как искусстве в истории образования. Дается анализ идей ученых, начиная от Я.А. Коменского до современного понимания педагогики. Указываются причины, позволяющие называть педагогику искусством. Рассматриваются некоторые аспекты педагогического артистизма.
The article is devoted to the problem of the evolution of ideas about pedagogy as an art in the history of education. The analysis of the ideas of scientists, starting from Ya.A. Komensky to the modern understanding of pedagogy, is given. The reasons for calling pedagogy an art are indicated. Some aspects of pedagogical artistry are considered.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/29740
ISSN: 1562-2983
Source: Вестник Тюменского государственного университета. — 2004. — № 2
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File SizeFormat 
vestnikTyumGU_2004_2_166_176.pdf9.76 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.