Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/30815
Title: Результаты образовательной деятельности школы в режиме инновационного развития
Other Titles: The results of the school's educational activities in the mode of innovative development
Authors: Гатилова, З. Н.
Gatilova, Z. N.
Keywords: инновации в образовании
инновационные технологии в педагогике
педагогические инструментальные технологии
innovations in education
innovative technologies in pedagogy
pedagogical instrumental technologies
Issue Date: 2007
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Гатилова, З. Н. Результаты образовательной деятельности школы в режиме инновационного развития / З. Н. Гатилова. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2007. — № 4. — С. 123–129.
Abstract: В работе рассматриваются результаты изменений, которые имеют место в образовательном процессе вследствие инновационного развития. Анализируется учебная деятельность на уроке и инновационные переходы в новые смыслы субъект-субъектных отношений. Подчеркивается важность развития общеинтеллектуальных умений и навыков как основы формирования новых компетентностей, приводятся критерии данной работы.
The article is about the results of the innovative activity of the comprehensive school. It represents the new understanding of the process of education from the point of view of students' position. The stress is on the meaning 'learning' and not 'teaching'. Also the model of development of intellectual skills is exposed here. Special attention is paid to measuring of the educational results.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/30815
ISSN: 1562-2983
Source: Вестник Тюменского государственного университета. — 2007. — № 4
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File SizeFormat 
vestnikTyumGU_2007_4_123_129.pdf10.54 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.