Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/31391
Title: Изменение структуры педагогической науки в свете основных тенденций развития современного человекознания
Other Titles: Changing the structure of pedagogical science in the light of the main trends in the development of modern human knowledge
Authors: Фомичева, И. Г.
Fomicheva, I. G.
Keywords: педагогика
антропология
парадигматика
полипарадигматика
мышление
фенотип
образование
человекознание
философия образования
pedagogy
anthropology
paradigmatics
gender and paradigmatics
thinking
phenotype
education
human studies
Issue Date: 2002
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Фомичева, И. Г. Изменение структуры педагогической науки в свете основных тенденций развития современного человекознания / И. Г. Фомичева. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2002. — № 1. — С. 70–77.
Abstract: В статье с позиций современных научных данных обсуждаются основные тенденции развития современного человекознания, приводящие к изменению структуры педагогической науки в русле полипарадигмальности.
According to the latest scientific data, the article speaks about the main development tendencis of the modern anthropology, which lead to the changing of pedagogical science structure to the polyparadigmality channel.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/31391
ISSN: 1562-2983
Source: Вестник Тюменского государственного университета. — 2002. — № 1
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File SizeFormat 
vestnikTyumGU_2002_1_70_77.pdf6.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.