Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/31391
Title: | Изменение структуры педагогической науки в свете основных тенденций развития современного человекознания |
Other Titles: | Changing the structure of pedagogical science in the light of the main trends in the development of modern human knowledge |
Authors: | Фомичева, И. Г. Fomicheva, I. G. |
Keywords: | педагогика антропология парадигматика полипарадигматика мышление фенотип образование человекознание философия образования pedagogy anthropology paradigmatics gender and paradigmatics thinking phenotype education human studies |
Issue Date: | 2002 |
Publisher: | Издательство Тюменского государственного университета |
Citation: | Фомичева, И. Г. Изменение структуры педагогической науки в свете основных тенденций развития современного человекознания / И. Г. Фомичева. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2002. — № 1. — С. 70–77. |
Abstract: | В статье с позиций современных научных данных обсуждаются основные тенденции развития современного человекознания, приводящие к изменению структуры педагогической науки в русле полипарадигмальности. According to the latest scientific data, the article speaks about the main development tendencis of the modern anthropology, which lead to the changing of pedagogical science structure to the polyparadigmality channel. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/31391 |
ISSN: | 1562-2983 |
Source: | Вестник Тюменского государственного университета. — 2002. — № 1 |
Appears in Collections: | Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.