Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/31392
Title: Педагогический мониторинг: исторические корни
Other Titles: Pedagogical monitoring: historical roots
Authors: Левкина, С. В.
Levkina, S. V.
Keywords: педагогика
история образования
педагогический мониторинг
мониторинг
преподавание
теория образования
практика образования
pedagogy
history of education
pedagogical monitoring
monitoring
teaching
theory of education
practice of education
Issue Date: 2002
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Левкина, С. В. Педагогический мониторинг: исторические корни / С. В. Левкина. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2002. — № 1. — С. 78–82.
Abstract: В статье рассмотрены исторические попытки сбора педагогической информации, отслеживания педагогических результатов, их анализа, оценки и использования в дальнейшей работе. Выделено то новое, что внесло понятие «педагогический мониторинг» в теорию и практику образования.
The article presents a short historical review of pedagogical information collecting, detecting, analysis, estimation and interpretation of educational systems quality, as well as of putting the results into practice. The concept «pedagogical monitoring» is determined according to new conditions of education development.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/31392
ISSN: 1562-2983
Source: Вестник Тюменского государственного университета. — 2002. — № 1
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File SizeFormat 
vestnikTyumGU_2002_1_78_82.pdf1.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.