Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32410
Title: | Дидактические и когнитивные аспекты переводческого дискурса |
Other Titles: | Didactic and cognitive aspects of translation discourse |
Authors: | Белозёрова, Н. Н. Чуфистова, Л. Е. Belozerova, N. N. Chufistova, L. E. |
Keywords: | переводоведение переводческая деятельность переводческий дискурс подготовка переводчиков translation studies translation activity translation discourse translator training |
Issue Date: | 2002 |
Publisher: | Издательство Тюменского государственного университета |
Citation: | Белозёрова, Н. Н. Дидактические и когнитивные аспекты переводческого дискурса / Н. Н. Белозёрова, Л. Е. Чуфистова. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2002. — № 2. — С. 97–106. |
Abstract: | Авторы рассматривают переводческий процесс в академических условиях через ряд когнитивных структур, уделяя особое внимание особенностям проявления параметров удвоенной коммуникативной модели Романа Якобсона, и предлагают ряд рекомендаций для успешной подготовки переводчиков. The authors consider the translation process in academic settings through a number of cognitive structures, paying special attention to the peculiarities of the manifestation of the parameters of Roman Jacobson's doubled communicative model, and offer a number of recommendations for the successful training of translators. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32410 |
ISSN: | 1562-2983 |
Source: | Вестник Тюменского государственного университета. — 2002. — № 2 |
Appears in Collections: | Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.