Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32924
Title: Человековедческая компетентность как стратигема социокультурного образования XXI века
Other Titles: Humanistic competence as a stratigeme of socio-cultural education of the XXI century
Authors: Васильева, E. Н.
Vasileva, E. N.
Keywords: социология образования
образование в XXI в.
социокультурное образование
социально-духовное образование
человековедческая компетентность
sociology of education
education in the XXI century.
socio-cultural education
socio-spiritual education
humanistic competence
Issue Date: 2006
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Васильева, Е. Н. Человековедческая компетентность как стратигема социокультурного образования XXI века / Е. Н. Васильева. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2006. — № 6. — С. 133–137.
Abstract: Автор предлагает человековедческую компетентность в качестве стратагемы социокультурного образования XXI века. При этом человековедческая компетентность понимается как социально-духовное образование, представляющее совокупность компетенций, которые определяют ценностно-мотивированный, личностно-действенный характер познания человека и взаимодействия с ним в процессе профессионального становления специалиста.
The author of the article suggests the competent study of human nature as an algorithm of XXI century's social-cultural education. The competent study of human nature the author considers as social-spiritual formation to be the totality of competencies, what define valuable-motivated and personal-effective nature of man's knowledge and its interaction during professional growing of a specialist.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32924
ISSN: 1562-2983
Source: Вестник Тюменского государственного университета. — 2006. — № 6
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Социально-экономические и правовые исследования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnikTyumGU_2006_6_133_137.pdf5.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.