Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34625
Title: | Research potential and social state of health of post-graduate students |
Other Titles: | Исследовательский потенциал и социальное самочувствие аспирантов |
Authors: | Shafranov-Kutsev, G. F. Efimova, G. Z. Шафранов-Куцев, Г. Ф. Ефимова, Г. З. |
Keywords: | postgraduate study post-graduate student young scientist scientific supervisor education as a way of life plagiarism academic swindle молодой ученый академическое мошенничество научный руководитель аспирант аспирантура плагиат образование как образ жизни |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Tyumen State University |
Citation: | Shafranov-Kutsev, G. F. Research potential and social state of health of post-graduate students / G. F. Shafranov-Kutsev, G. Z. Efimova // Tyumen State University Herald. — 2012. — № 8 : Sociology. — P. 61–70. |
Abstract: | This article shows that national educational institutions in the modern world differ in a number of peculiar functional aspects, by a distinction of forms and dominant technologies that is conditioned not only by a variety of sociocultural terms, civilization differences, specific of types of rationality, but also by levels of social- economic development. It is determined that the study of different national models of additional professional education, getting institutional status, appears very relevant for an analysis and adjustment of the practical development of the Russian system of additional professional education. В статье рассматривается проблема исследовательского потенциала и оценки социального самочувствия аспирантов. Приводятся данные общероссийской статистики и результаты проведенного авторами социологического исследования, в рамках которого изучались такие показатели как: количество публикаций аспиранта; профессиональная социализация молодого ученого через взаимодействие с кафедрой и участие в реализации конкретных НИР; активность в привлечении грантового финансирования; отношение аспирантов к различным проявлениям академического мошенничества; приоритетные факторы, оказывающим влияние на научную карьеру и компетентность аспирантов в сфере иностранных языков. Проведен анализ выделенных аспирантами основных сложностей обучения в аспирантуре и способов их разрешения. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34625 |
Source: | Tyumen State University Herald. — 2012. — № 8 : Sociology |
Appears in Collections: | Tyumen State University Herald
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.