Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/36620
Title: Роль педагога в контексте реализации педагогической поддержки учащихся
Other Titles: The role of the teacher in the context of the implementation of pedagogical support for students
Authors: Неумоева-Колчеданцева, Е. В.
Neumoeva-Kolchedantseva, E. V.
Keywords: педагог
педагогическая поддержка
учащиеся
роль педагога
педагогическая деятельность
teacher
pedagogical support
the role of the teacher
pedagogical activity
Issue Date: 2006
Publisher: Академия
Citation: Неумоева-Колчеданцева, Е. В. Роль педагога в контексте реализации педагогической поддержки учащихся / Е. В. Неумоева-Колчеданцева. — Текст : электронный // Психология качества жизни субъектов современного образования : межрегиональный сборник научных трудов / Тюменский государственный университет ; под ред. Н. А. Голикова, О. М. Чиковой. — Тюмень : Академия, 2006. — С. 114-115.
Abstract: Педагогическая поддержка является неотъемлемой составляющей взаимодействия педагога и учащегося и подразумевает участие педагога практически во всех сферах жизнедеятельности ребенка, что существенно расширяет перечень педагогических задач, функциональных обязанностей педагога и еще больше усложняет требования к педагогу.
Pedagogical support is an integral component of the interaction between the teacher and the student and implies the teacher's participation in almost all spheres of the child's life, which significantly expands the list of pedagogical tasks, functional duties of the teacher and further complicates the requirements for the teacher.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/36620
Source: Психология качества жизни субъектов современного образования : межрегиональный сборник научных трудов. — Тюмень, 2006
Appears in Collections:Научные сборники, статьи, препринты

Files in This Item:
File SizeFormat 
Pkzhsso_2006_114_115.pdf581.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.