Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/6889
Title: Читальный зал Информационно-библиотечного центра Тюменского государственного университета: надежные традиции и новые формы работы с читателем
Other Titles: Reading hall of thе Information-Library Center of Tyumen state university: reliable traditions and new forms of work with thе reader
Authors: Lisetskaya V. Yu.
Лисецкая, В. Ю.
Keywords: conference
reading room
periodicals
scientists
information
distribution of content
конференция
читальный зал
периодические издания
ученые
информация
рассылка содержания
Issue Date: 2014
Publisher: РГППУ
Citation: Лисецкая, В. Ю. Читальный зал Информационно-библиотечного центра Тюменского государственного университета: надежные традиции и новые формы работы с читателем / В. Ю. Лисецкая. – Текст : электронный // Новые информационные технологии в образовании : материалы VII международной научно-практической конференции, г. Екатеринбург, 11-14 марта 2014 г. / Министерство образования и науки Российской Федерации ; ФГАОУ ВПО «Российский государственный профессионально-педагогический университет» ; ОГУК «Свердловская областная научная библиотека им. В. Г. Белинского» [и др.]. – Екатеринбург : РГППУ, 2014. – С. 338-341.
Abstract: The main Reading room of the Information-library center is the structural unit of the Department of service and includes three sectors: sector scientific and educational publications, the sector of periodicals, the sector of service of teachers and graduate students, and media center. Readers are encouraged to operative library and informational-bibliographic service of educational and scientific literature, consulting on finding the literature on traditional and electronic media, provided computers to work with our Electronic catalogue and Electronic library systems. In the hall of comfortable conditions for work: soft furniture, prompt execution of orders, possibility of copying and recording data to removable media. Today, in addition to traditional forms of work with the readers, in the sector of periodicals Reading room has introduced a new service: mailing the contents of the log for the scientists of the University. Through comprehensive monitoring of professional readers ' interests identified logs on branches of knowledge and formed a «subscription» for each user of the services. The event was successfully tested and is strong demand; helps teachers regularly and operatively to receive the content of new acquisitions, and the librarian to equip scientists articles from authoritative periodicals.
Главный Читальный зал Информационно-библиотечного центра является структурной единицей Отдела обслуживания и включает три сектора: сектор научных и учебных изданий, сектор периодических изданий, сектор по обслуживанию преподавателей и аспирантов, а также медиацентр. Читателям предлагается оперативное библиотечное и информационно-библиографическое обслуживание учебной и научной литературой, консультации по поиску литературы на традиционных и электронных носителях, предоставляются автоматизированные рабочие места для работы с Электронным каталогом, а также Электронными библиотечными системами. В зале созданы комфортные условия для работы: мягкая мебель, оперативное выполнение заявок, возможность копирования и записи информации на съемные носители.
Conference name: VII международная научно-практическая конференция "Новые информационные технологии в образовании"
Conference date: 11.03.2014-14.03.2014
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/6889
Source: Новые информационные технологии в образовании : материалы VII международной научно-практической конференции. – Екатеринбург, 2014
Appears in Collections:Материалы конференций, форумов, семинаров

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lisetskaya_Chital.zal2014.pdf1.66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.